tiistai 1. toukokuuta 2012

Ruuvit on irrallaan ja renkaat lyö tyhjäääää

Tää pidennetty viikonloppu oli ihan sopivalla paikalla, jotenki alko olla jo vähän sellanen lomafiilis. Vaikka no, olipa pitkä loma, huomenna kouluun taas. :D Perjantaina olin kylällä, kehvattiin kenttäkopilla, grillillä ja Lauralla ja öö oli ihan kivvaa, mut emmätiiä, vähä tylsähkö ilta ehkä. Lauantaina mun sit piti herätä waaay too early ja lähtee Siilinjärvelle auttamaan mun mummoo ja pappapuolta muutossa. Alkuun ei innostanu yhtään, mut oli kait sielläki toisaalta ihan kivaa sit ku vähä pääs vauhtiin(: Mut toisaalta oli vähä haikeeta, mun tullee ikävä sitä taloo missä ne on aina ennen asunu >;


Tyhjältähän tuolla näyttää >:


Voi tuolla me aina paistettiin lettuja!


Sunnuntaina en tehny mittään. Okei, nukuin. Yöunet vähä venähti ja heräsin siinä puol viis, hups? :D Maanantaina olin ensi musikaaliharkoissa (menin Vesannolle ekaa kertaa skooootterilla tänä vuonna omg!) ja sit Hanna ja Ninnu tuli meille. Me tehtiin donitseja. Ei sujunu iha nii hyvin ku ois voinu........:D Alotettiin leipominen nätisti siitä että lähettiin ostamaan öljyä ja tultiin kaupasta ilman sitä öljyä, kaikkee muuta oli kyllä mukana. :D Jatko meni sit suunnilleen näin:

Unohettiin ensin taikinasta kananmunat, sit laitettiin ne jälkeenpäin ja se näytti aika.............limaselta.

Ei kelvannu. :D "Tässon liikaa paakkuja!"

Niihin paakkuihin sit yritettiin pariaki eri tapaa....


Ei toiminu. :D

Ihan nättejä noista sit loppujenlopuks tuli :D

Sit niihin piti tehä vielä sellasta tofeemössöö päälle, se onnistu ihan ok, mut.......
Suklaamössö ei. Se jotenki vähä palo ku siihen meni sulattaessa vettä? Entiiä, pahalta se ainaki hais. :D
Loppuihin laitettiin sitte sen suklaan tilalle sokeria vain
Ihan hyviä kai noista sitte tuli(:
 Tänää olin taaas musikaaliharkoissa ja öööö, en mä oo mittään muuta tehny?

Sain myös tässä joskus viime viikolla sähköpostia AFS:ltä siitä leiristä! Se siis on toukokuun vikana viikonloppuna Sammatissa, en edelleenkään ihan satavarmaks tiiä missä se on mutta ei kait se haittaa. :D Vähä huonosti noissa aikatauluissa on kyllä Etelä-Suomen ulkopuolella asuvia ajateltu, ku mun pitäs olla Helsingissä lauantaiaamuna 9.45. Mulla ei asu ketään tuttuja sielläpäin eikä äitin nyt tietenkään ois mitään järkee lähtee mua sinne viemään, joten mun on pakko olla yö serkulla Kuopiossa tai mummolla Siilissä ja lähtee junalla vähä yli neljän, jees? Ynh, ei kuulosta iha mun unirytmiin sopivalta aikataululta mut i guess i don't have any options. Ton leirin pointti on siis tämä:

"Leirillä käsitellään mm. omia arvoja ja asenteita, uuteen kulttuuriin sopeutumista, ristiriitatilanteiden kohtaamista sekä vaihto-oppilaan roolia isäntäperheessä. Leirillä sinulla on mahdollisuus kysyä mitä tahansa vaihto-oppilaaksi lähtemisestä. Kysymyksiin vastaavat leirin vetäjät, jotka ovat AFS-vapaaehtoisia ja entisiä vaihto-oppilaita. Tutustu ennen leiriä ennakkotehtävään, jonka löydät tämän viestin liitteenä. Ennakkotehtävän aiheita käsitellään leirillä pienryhmissä."

Tossa ennakkotehtävässä oli sellasia kysymyksiä joita pitäs pohtia etukäteen, esim. mitkä asiat on mulle tärkeitä, mitkä tuottaa mulle iloa jne, ja mitä on kulttuuri ja mihin kulttuureihin mä ite kuulun. Ei nyt mitenkään hirveen vaikeelta kuulosta, onneks(:

3 kommenttia: