keskiviikko 10. lokakuuta 2012

It's raining men!

Halleluujaa ja silleen. Vettä täällä kyllä sataa eikä miehiä mut enivei :D Täällä sataa sisälläki, meiän katto vuotaa muuuutamasta kohtaa, mm. yläkerran olohoneen sohvapöydällä on lätäkkö ja vessassa tulee sellasta ihme tihkua ku siellä on kattoikkuna (kyllä, vessassa on kattoikkuna.... weird). Mun huoneessa ei onneks vuoda mut on huoneen oven kohalla sataaaaa. Ei siitä tuu ku iha pikkusen vettä mut silti onnistun aina saamaan niskaan jonku vesipisaran ku kävelen tosta :(

Oon alkanu koulussa aina välillä ymmärtää jotaki, ja siitä oon iha happyhappyjeejeeilonen, ainut vaa että nyt mun pitäs rueta tekemään läksyjä.. Ennen eilistä olin tehny läksyt tasan kerran ja neki oli enkun. Nyt meiän pelottava enkunope sano että joo sun ei tarvihe tehä näitä läksyjä enää, kyllä mä uskon että sä osaat englantia. Pöh, oli ainoot läksyt jotka osasin tehä! Okei, eilen tein ekan kerran kemianläksyt, mutta musta tuntuu että ne saaatto failata vähäsen :D Pelottaa jo valmiiks näyttää niitä opettajalle sitte joskus ku se innostuu tarkistamaan niitä, toivottavasti se ei naura ihan hirveesti!

Mun espanja on edelleen aika hidasta ja epäymmärrettävää, mut oon sentään jo jonku verran alkanu saaha itteeni ilmastua. Ainaki saan sanottua jos on nälkä! Aina välillä mietin että oisinkohan mä sittenki ollu ilosempi jos oisin lähteny USAan tai johonki Etelä-Afrikkaan jossa puhutaan englantia, ni oisin kyenny juttelemaan ihmisten kanssa ja ois ollu helpompi tutustua uusiin ihmisiin.. Okei, en vähättele niitä jotka lähti/lähtee johonki englanninkieliseen maahan, kyllä se on periaatteessa yhtä vaikeeta, mut helpottais silti jos puhuis kieltä ees vähäse enemmän. Toisaalta, omavika ku en jaksanu kesällä opiskella ahkerammin :D Mut mä tahon ja aion oppia espanjaa kunnolla sujuvasti, ja piste. Kiitos.

Mä sillon joskus mainihin siitä että me käytiin Babahoyossa ja mun piti kertoo siitä enemmänki mut se sitte jäi. Jos mä nyt kerron tällasen lyhennetyn version, että joo, käytiin mun serkun, Carloksen (taipuuko se tolleen?) 10-v synttäreillä Babahoyssa, mistä mun hostäiti on kotosin. Siellä asuu tosi paljo sukulaisia, ja tapasin ainaki kymmenentuhatta serkkua ja pikkuserkkua ja jotai. Tässä vielä pari kuvaa niiltä synttäreiltä, Jorgen jalkapallojoukkue (en ees ite ollu kattomassa sitä peliä mut noilla oli mun kamera mukana :D) ja Jorgen teiniposekuva joita löysin mun kamerasta kuus sen jälkeen ku olin jättäny kameran pöydälle siks aikaa ku tiskasin astioita. :D



2 kommenttia:

  1. Haha onse varmasti helpompaa ainakin näin alussa tämmösessä englannin kielisessä maassa ja itekki oon kerenny miettiä täällä että oisko pitäny sitteki lähteä ecuadoriin (joka oli mulle yks vaihtoehto) että oisin oppinu espanjan mutta päädyin kuitenki USA:han :D mutta ei siinä en oo tätä päätöstä siltikään katunu :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, onhan se varmasti ees vähäsen helpompaa :DD mäki veikkaan että jos oisin päätyny USAaan ni oisin ollu siihenki ihan tyytyväinen, mutta tottakai oon ilonen siitäki että pääsin tänne(:

      Poista