maanantai 7. tammikuuta 2013

Sé que estas cansada

Que has tenido un día largo
Y quieres apagar el mundo.

Jjjjooo sinne meni mun uudenvuodenlupaukset... Nojoo, tekosyitä löytyy, oon kipee. Ilmeisesti mullon jonkun sortin ruokamyrkytys, perjantaina söin hedelmäsalaattia ja tunti sen jälkeen oksensin kaiken ulos. Mut raahattiin sairalaan ja siellä ne kahto että mää kuivan pystyyn tai jotai ja laitto mulle tipan. Eilen olin jo iha kunnossa ja söin ihan suht normaalisti mut sit yöllä heräsin taas siihe että oli huono olo ja oksensin uuestaan ja jee. Tänään kävin uuestaan lääkärissä ja sain uueat lääkkeet, eiköhän tää tästä(:

Mut hei outoooo, nyt on oikeesti 2013. Sillon, ku olin hirmu masis ja jopa ihan tosissani suunnittelin kotiintuloo joulun jälkeen, tää oli mun tavote. Tammikuuhun asti piti selvitä, ja kattokaa nyt ku mä selvisin! Here I am, will you send me and angel ja silleen(: Jotenki oon jossain määrin aika ylpee itestäni ku selvisin ton vaiheen yli. Nyt viimeaikoina on menny tosi paljonpaljon huomattavasti paremmin. Hylkäsin noi kesken vuoden takasintulohaaveet lopullisesti joskus joulukuun puolessa välissä.

Joulu täällä oli mulle aika vaikee päivä. Oon normaalisti aina nii jouluihminen, ja tykkään hössöttää ja tehä joulutorttuja, ja alan soittaa ja laulaa joululauluja jo hyvissä ajoin marraskuun puolessa välissä. Täällä jouluaatto eros tavallisista päivistä vaan siinä, että ei ollu koulua, annetiin lahjoja ja illallinen syötiin eri pöydässä ku normaalisti ja syömiseen käytettiin haarukkaa ja veistä, ei pelkkää lusikkaa niinku normaalisti. Nii, ja oli jälkiruokaa! Jee. Ei siinä, oli kait tää joulu tälleenki iha jees mut.. nojaa, mä en nii hirveesti tykänny. Lahjoja sain ite tasan yhen, pyjaman mun hostäitiltä. Se on pinkki ja aika ruma mut tosi lämmin(: Ei sillee harmita etten saanu lahjoja, paitsi se, että ite käytin aika paljo hostsisarusten lahjoihin enkä sit saanu niiltä mitään... Nojaa. Ja kouluki jatku heti tapaninpäivänä :( Tosin, vaikka koulua oli ke-pe ni en mä ollu ku keskiviikon kolme ekaa tuntia :D No importa.

Uusvuos oli täällä paljo isompi juttu ku joulu. Nää väsäs año viejoja, sellasia ihmisen kokosia nukkeja koko ton joulun ja uudenvuoden väliin jääneen ajan, ja ne sitte poltettiin uudenvuodenyönä. Tuntu jotenki vähä hassulta miettiä, että ensin nähään hirveesti vaivaa niitten eteen ja sit ne tuikataan tuleen, mut ei kait siinä :D Nää myös tuntuu olevan aika taikauskosia ton uudenvuoden suhteen, ku kello löi kahtatoista ni piti olla keltaset alusvaatteet, taskussa rahaa ja linssejä, viskata ulko-ovesta lasillinen vettä ulos, lakasta ovesta ulospäin, syyä 12 viinirypälettä ja kiertää kortteli reppu selässä :D Kaikilla noilla oli joku vaikutus mutta en kyllä muista mitä ne oli. Kaiken ton hässäkän jälkeen me lähetiin diskoon ja oltiin siellä jonnekki puol viiteen(:

Nojoo, mulla siis itelläni menee nyt tosi hyvin verrattuna siihen mitä pari kuukautta sitte, muttaaa.... Kaikilla Guarandassa olevilla vaihtareilla ei. En tiiä just nyt mitään varmaks mutta näyttäis siltä että yks meistä vaihtaa perhettä toista kertaa kuukauden sisällä, yks joutuu käymään Quiton AFS-toimistolla ja sekä Quitossa että Guarandassa psykologilla, yhen kaveri kotimaassa kuoli eilen illalla... Ja yks meistä palautetaan melko varmasti kotiin. Tarkemmin en viiti kertoo koska nää ei kuitenkaan oo mun asioita mä halua mainostaa toisten ongelmia.

4 kommenttia:

  1. Tosi kiva tää sun blogis, mä itse meen AFS:n kautta Ecuadoriin ens elokuussa :D IIK!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uuu fresco! Hyvä valinta(: Joko tiiät minne päi Ecuadoria?(: ...luultavasti et jos tänä vuonna tulee info samaa vauhtia ku mulle viime vuonna tuli :D Vooi, vähä siitäki tuntus olevan aikaa! Herranjumala. Hei jos perustat blogin ni linkkaa ihmeessä, ois kivaa päästä lukemaan sun lähtöpanikoimisista ja vaihtovuodesta yms!(:

      Y buena suerte para tu año en Ecuador! Si quieres saber algo, no importa que, me preguntaras no mas(:

      Poista
  2. En tiedä yhtään vielä! :D Joo linkkaan siulle jos perustan! :>> Niin milloin sä sait tietää ton isäntäperheen? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle isäntäperhetiedot tuli joskus heinäkuun puolessa välissä muistaakseni vasta.. Lähtöön oli siinä viaheessa enää joku kolmisenkymmentä päivää ja mä aloin jo olla vähä paniikissa :D Ja veikkaan että ne tuli aika samaa vauhtia muillekki. Sillo toukokuun orientaatioleirillä muistaakseni koko porukasta ehkä kolmella tai neljällä oli jo perhe :D Että ei kannata vielä hirveellä tuskalla niitä oottaa, vaikka onha se paljo hienompaa sitku tietää mihi on menossa(: Ja anteeks, pakko pelotella vähä, mut ei kannata liikaa innostua siitä ite perheestä, täällä aika monet vaihtaa perhettä... En tiiä mikä siinä on mutta tuntuu siltä että joka toine vaihtaa perhettä täällä, ku taas suomalaiset vaihtarit tuntuu tosi harvoin joutuvan vaihtamaan :D Öö. Että hienompaa on loppujenlopuks se ku saa tietää kaupungin ku se ku saa perheen. Btw Guarandaan tulee kuulemma ens vuonna kaheksan vaihtaria, ehkä sä oot yks niistä!((: Tulipas romaani. :D Woops.

      Poista